Material i gångstigar

Hej,
Vi ska anlägga en kombination av odlingar och grusyta i en del av vår trädgård (istället för gräs). Vi undrar nu vilken typ av grus/makadam ni använder i era gångstigar. Visst är det väl någon typ av röd makadam, eller? Vi tycker den är vacker. Tacksam för svar (gärna med eventuellt namn och storlek på makadamen om möjligt),
Dennis

Kommentarer

  • Hej!
    Ja din iakttagelse stämmer. På de flesta grusgångar använder vi krossmaterial röd 0-5, som packar sig bra eftersom den innehåller 0-fraktion.

    Hälsningar
    Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare
  • Vart köper ni det röda krossmaterialet?
    Åsa
  • Hej!
    NCC / Ballast / Tagenekrossen.

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare