Mammutträd

Hej,

Jag undrar om det finns något mammutträd i Botaniska?

Hälsningar,

Olof

Kommentarer

  • Hej Olof!
    Ja, vi har fem stycken varav två i Arboretet, ett i Rhodondendrondalen, ett i Pinetet och ett nära universitetet. De gillar inte riktigt det svenska klimatet som ofta är vårtorrt, och så älskar ekorrar att samla deras ytterbark, men de växer ändå på.
    Se gärna botaniska.gardenexplorer.org, så kan du söka efter växter i trädgården på egen hand!
    Hälsningar
    Mats Havström, Vetenskaplig Intendent
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent