Magnolia

Hej!
Blev jätteförvånad när jag såg min magnolia idag.. den har tre stora fina knoppar!! I slutet av augusti.. den blommar ju i maj.. Hur vanligt är det att de blommar om så här? Antar att det är för att det varit så himla varmt ett tag..men ändå.. ☺️ Det är en praktmagnolia och den blommade helt fantastiskt i våras.

Kommentarer

  • Hej
    Det är inte alls ovanligt att praktmagnolior får några utslagna blommor under sensommaren/tidig höst. Det finns de sorter som har en förmåga att få blomning under sensommaren såsom sorten 'Susan'
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent