Magnolia

Hej!
Skall sätta en "Robotring" runt ett nyplanterat magnoliaträd. Vad jag förstått så har magnolian ganska ytliga och känsliga rötter och undrar då vilken diameter ringen behöver vara invändigt, det vill säga trädets och rötternas fria utrymme, Man kan välja mellan 60 och 90 cm. Jag har ju helst den mindre men behöver trädet 90 så får jag köra på det.

Kommentarer

  • Hej!
    Menar du diameter för trädet där robotklippare ska klippa? Det beror ju på trädets storlek hur stor rundeln behöver vara men 60 cm i diameter låter tillräckligt för ett yngre träd, rötterna är ju under jord så robotklipparen borde inte störa dom. Robotklipparens kabel läggs inte heller så djupt att det borde bli ett problem.
    Lycka till!
    Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare