Måbärshäck

Min dyster har grävt upp sin gamla mårbärshäck som tanken är att jag ska överta. Den grävdes upp i förgår , vattnades  och fick ligga under presenning,  nu har det varit 2 nätter med rejäl kyla, 6 - 8 minusgrader,  och då undrar vi om plantorna tålde detta? Är det någon idé tror ni att plantera om dom? Tacksam för svar

Kommentarer

  • Hej
    Vet inte - något som är svårt att avgöra ifall rötterna skadats, då rötterna har en betydligt sämre härdighet än ovanjordiska delar. Bästa är att jordslå dem innan slutgiltig plantering. Ifall de skadats kommer man först se detta kring midsommar då de först då brukar ge tecken på att de skadats.

    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent