Luden svamp

Hej!
Jag undrar vad det ludna är som den här svampen som är alldeles luden på ovansidan?
Det fanns flera svampar i området som såg ut så här.

Kommentarer

  • Oj en sån påväxt! Också svampar får svamp. Någon sorts mögelsvamp. Lyckades inte förstora upp bilden så pass att jag kan arta vare sig möglet eller svampen i botten.
    En del av de svampar som bryter ner eller parasiterar på våra matsvampar kan göra dem otjänliga som människoföda. Jag antar att du inte har tänkt äta den. Det finns ju andra sätt att njuta av naturens mångfald, ta fina foton tex, som du gjort!
    Pedagogen svarar