Lövgrotta för konstnärlig gestaltning genom Göteborg Kultur

Hej Botaniska. Vi är två bildkonstnärer som håller på med ett skissförslag till en konstnärlig gestaltning (ett HBTQI+ monument) på Esperantoplatsen i Göteborg. Vårt förslag inkluderar en "lövgrotta" som ett minne över historiska (och samtida kanske) queera mötesplatser. Vi har hittat denna bild som vi tror är tagen vid Bältespännarparken. Det fanns förr denna typen av planteringar där, i Kungsparken och på det som kallas Floras Kulle. Kan ni se vad det är för typ av lövverk på denna bilden? Vi är också tacksamma över alla tips i kan få i relation till hur vi bäst skapa en sådan "grotta". Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej,

    Bilden är tagen i Trädgårdsföreningen så de kan säkert hjälpa er.