Löss på kaprifolen

Min stora kaprifol har massor av knoppar nu. Dessvärre är det massor av löss på dem. Vad göra? Finns det något medel att bekämpa dessa med?
Tips eller råd mottas tacksamt! Lyckades inte bifoga bilder.

Mvh
Inger Rydberg
Botaniska-vän

Kommentarer

  • Hej!
    Du kan prova att spola med vattenslang med så hårt tryck som växten klarar.
    Recept på miljövänlig lösning att spruta mot bladlöss:
    0,5 dl matolja
    0,5 dl såpa
    50 g socker
    till 10 liter vatten
    Upprepa bekämpningen varje vecka tills angreppet är borta.
    Lycka till!
    Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare