Lönn med delvis döda grenar

Hej vi har en lönn på vår tomt ca 60 år vars grenar delvis har dött se även bild. För ett par år sen var kommunen och grävde pga problem med vattenledning ev har dom grävt av rötter. Bör vi såga ner hela trädet ? Vi vill inte att det skall blåsa ner
Mvh
Gunilla Ramborgh

Kommentarer

  • Hej Gunilla,

    För att svara på denna fråga på ett seriöst sätt måste man se trädet på plats, och det är inget som ingår i vårt uppdrag. Ta därför kontakt med en certifierad arborist eller trädgårdsmästare som är kunnig inom trädvård. De kan då utföra en besiktning och ge prisuppgift på föreslagna åtgärder.

    Mats Havström
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent