Krukväxter Ödesträd

Hej
Jag har ett Ödesträd som blommat och ur de vita balladen som omger blomman har jag upptäckt som mörka större frön. Ur fröna som spruckit har det kommit som en orange "massa". Det ser nästan ut som en blomma. Jag undrar vad det är? Ska jag ta bort det? Har inte haft det förut när trädet blommat. Bifogar foton.
Med vänlig hälsning Kerstin Tothfalusi

Kommentarer

  • Hej Kerstin,
    de svarta frukterna du upptäckt har öppnats sig och exponerar sina frön, det brukar finnas fyra stycken, en per flik.

    Vänligen,
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent