Körsbärsträd

HejJag har två körsbärsträd, ca 10 år gamla, ett är ”vanligt” körsbärsträd och ett är bigarrå-träd. De har aldrig trivts något vioch mår sämre för varje år som går. Nu har jag tröttnat. Vad ska jag göra?
Går de att rädda? Hur? Eller ska jag gräva upp och kan jag i så fall plantera något annat träd på samma plats? T ex silverpäron?

Kommentarer

  • Hej Cecilia! Ja, de ser ut att må dåligt, vilket kan bero på allt från klimat, dålig dränering, brist på vatten till näringsbrist eller jordtrötthet. Bäst att plantera något mindre krävande och kanske inte i rosfamiljen (om det beror på jordtrötthet). Prata med en plantskola nära där du bor så kan de hjälpa dig.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent