Köpa fröer/ ovanliga växter

Hej jag är ute efter en speciell växt som finns i botaniska trädgården, kan man handla växter och frön här eller kan man bara titta?

Kommentarer

  • Hej,

    Vi säljer inte längre fröer av våra vildinsamlade växter pga nya internationella regler.
    Vilken växt är du på jakt efter?
  • Hej, jag söker Amorphophallus titanum.

    Fr man fråga var jag kan hitta information om denna nya lagen, är intresserad av vad det innebär.
  • Hej,

    Här kan du läsa om detta.
    https://www.naturvardsverket.se/vagledning-och-stod/arter-och-artskydd/genetiska-resurser-nagoyaprotokollet/

    Det finns kommersiella odlare som säljer fröer av titanum på nätet. Kolla där.
  • Hej jag undrar om ni säljer fortfarande växter ni har delat?
    Är intresserad av liljor och iris
    Jag köpte en stor iris av er för 10 år sedan och den är så fin.
  • Hej,

    Vi säljer perenner på hösten när vi delat dem som finns i perennträdgården. Vi säljer också lökarna när de tas upp på våren och en del dahliaknölar på hösten.
    Vi meddelar med kort varsel när det sker på Facebook, vad som tas upp och delas blir en överaskning.

  • Hej
    jag undrar om ni säljer fröpåsarna för blomsteräng i Såvilda??
    mvh Anna
  • Hej,

    Det gör vi inte, de är speciellt framtagna för projektet. men det finns många bra ängsfröblandningar på marknaden.
  • Hej!

    Jag undrar om ni säljer frö från påsköträdet?

    Mvh
    Sofia
  • Hej,

    Det gör vi inte men ofta har vi träd till försäljning.