Knippe på dahlia

Jag har haft dahlia i kruka på balkongen som blommat fint men jag ser några knippebestånd vid roten när jag tar upp den ur krukan. Knölarna ser för övrigt friska ut. Knippet lossnar lätt när jag försöker ta bort det.
Bör jag istället slänga hela växten?
Innan jag upptäckte knippet hann jag dessutom stoppa ner tulpanlökar i krukan tillsammans med jorden dahlian funnits i och fyllt på med mer jord. Behöver jag ta upp lökarna och slänga jorden?
Annelie Brouneus

Kommentarer

  • Hej!
    Släng hela dahlian, jorden är sannolikt okej att odla tulpaner i.
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare