Klättervildvin

Hej,

Jag har köpt en klättervildvin och upptäckt små genomskinliga prickar som går att ta bort på baksidan av bladen samt på stjälken.
Har plockat bort de tre- fyra gånger, men de envist återkommer igen.

Min fråga är:
Är detta ngn slags ohyra?
Ska man behandla det eller låta det vara?

Bifogar en bild.

Mycket tacksam för svar,
Lina
Lina Wallberg

Kommentarer

  • Hej!
    Det ser inte ut som någon ohyra utan mer som växtsav som trängt ut på ytan. Det är inte så lätt att förstora bilden, men det ser ut att vara olika stora droppar, vilket tyder på att det inte är något djur, titta gärna själv med förstoringsglas.

    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare