Klätterros

Hej!  Jag är ägare till denna underbara klätterros. Vi planterade den 1991, den blommar två gånger per säsong och skiftar färg från rosa-röd till ljus rosa. Nu vill jag köpa en till av samma sort, men minns tyvärr inte namnet .
Mycket tacksam om ni kan hjälpa mig.
Med vänlig hälsning,
Agneta

Kommentarer

  • Rossorter är mycket svåra att bestämma utan att se och känna växten i levande livet. Jag skulle vända mig till Göteborgs trädgårdsförening, som har en förnämlig samling av kulturrosor. Vi på Botaniska odlar i princip bara vilda rosor.

    Vänligen

    Mats Havström
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent