Klätterhortensia död?

Vid vår sommarstuga i Tylösand har vi en 15-20 år gammal klätterhortensia som alltid varit blommig, grön och fin. Efter att ha "startat" denna säsong på samma sätt började den plötsligt torka/vissna. Skulle vilja säga att det sammanföll med vår varma och torra juni. Jag gjorde försök att vattna den, men kanske var det för sällan och för sent. Nu ser den ut som på bild. Är den död? Kommer den kunna ta sig nästa år? Vad skall jag göra?
Ulf

Kommentarer

  • Hej!
    Skrapa lite försiktigt och se om det är grönt under barken. Om det är grönt finns det liv och möjlighet att klätterhortensian kan komma igen om den sköts med vattning och gödsling. Om det inte är något grönt är grenen / plantan död och tas bort. Det ser ut som att det är blad kvar så kanske finns det hopp!
    Lycka till!
    Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare