Kastanjeblad i täckodling?

Hej!
Har försök få svar på om det är lämpligt att använda kastanjeblad i täckodling. Är de som eklöv svåra att bryta ner eller har några andra nackdelar?

Kommentarer

  • Hej!
    Kastanjeblad förmultnar betydligt snabbare än eklöv. Om du har tillgång till kastanjeblad kan de komposteras eller användas i täckodling. Bladen är ganska stora så dom kan ev finfördelas med t ex gräsklippare.
    Anna-Carin Ek Trädgårdsmästare - hortikultur