Kan man donera ett träd?

Jag håller på att odla några amerikanska sekvojor (Sequoia sempervirens) och undrar om det skulle gå att skänka ett träd till trädgården när de är lite äldre?

Kommentarer

  • Hej Hampus,

    Vi kan bara ta emot växter med känt viltursprung med alla insamlingsdata, samt markägarens tillstånd. Vårt uppdrag är att hålla samlingar som används i vetenskapligt och bevarande-syfte.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent