Kalk på frukträd mot skadedjur

Hej,
Är ni snälla att berätta hur mycket kalk o vatten ska man blanda för att pensla på frukträden mot skadedjur .

Är det effektivt limning ?

Annat som man kan pulverisera på blad, De bir svarta och klibbiga och rullar sig) .

Äpplen får en ring på sig och inne i frukt får larv

Körsbärsträd får inte frukt på 10 år, bara 4 st

tack för råd

Kommentarer

  • Hej Mihaela,

    Vi ber om ursäkt för att din fråga inte fått svar ännu. Vi hoppas att du fått svar på din fråga på annat håll. Om inte så kan vi rekommendera FORs (Fritidsodlingens Riksorganisation) rådgivning, se www.for.se/tradgardsradgivning/
    eftersom vi har svårt att svara på din fråga just nu.

    Hoppas att du får fin odlingssäsong!

    Botaniska
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent