Kaktusfråga

Hej, jag har en gammal kaktus ca 65 år som blommar varje år och doftar underbart. Min fråga är vad den heter, tacksam för svar. Mvh Anita

Kommentarer

  • Det är någon Echinopsis, sk sjöborrekaktus, förslagsvis en oxygona, en art som var vanlig i gamla hem i början av nittonhundratalet och som blommar i vitt eller blekrosa. Finns också som nya hybrider i andra färger.
    Pedagogen svarar