Julrosor

I våras, när jag besökte Botaniska, såg jag att julrosorna av sorterna Lady knappt hade några blad. Såg alltså ut att vara borttagna. Stämmer det, och när kan man klippa i så fall?

Kommentarer

  • Hej
    Julrosor har vintergröna blad d.v.s. att bladen är gröna under vintern för att till våren vissna ner och ersättas av nya, och vissa arter och sorter är tidigare än andra att vissna ner på våren och ibland kan man med fördel beskära de äldre bladen för att blomningen skall komma fram ordentligt
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent