Jättestor svamp

Dessa ”dinosaurieägg” växte i en fårhage. Kan det vara jättechampinjoner? Har gått mycket i skog och mark, men aldrig sett såna här svampar!

Kommentarer

  • Hej,
    det är tyvärr svårt att göra en säker artbestämning på svampen med endast ett foto på ovansidan av hatten då det finns flera som ser snarlika ut. Det bästa skulle såklart vara att se den i verkligheten men tyvärr har vi ingen svampbestämning på plats i år.

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent