Japanskt körsbärsträd

Hej
Har ett stort japanskt körsbärsträd som jag gärna skulle vilja ta med mig en bit av när ja flyttar.
Jag undrar om man kan ta en gren från trädet o få det att slå rot, i så fall hur gör jag detta?
Tacksam för svar.
Mvh
Adrian

Kommentarer

  • Körsbärsträd är svåra att föröka via sticklingar. Alternativet är att ta en kvist för att ympa. Ta kontakt med någon som kan hjälpa dig med det, och att ni även kan fixa rätt grundstam till ympningen.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent