Japanskt gaffelolvon

Jag köpte på Gullmarsfjordens Plantskola för många år sedan ett Japanskt Gaffelolvon. Busken har dessvärre haft svamp (ngt tegelrödpulvrigt som sitter fast på nästan hela trädet, men mest på knopparna). Jag har försökt behandla det med svampmedel och tagit bort det jag kan med händerna, men svampen kommer envist tillbaka varje år. Busken ser inte ut att må bra, och den blir inte större. Vad ska jag göra? Vill det hjälpa att flytta den?
mvh Christina

Kommentarer

  • Hej Christina,

    Jag rekommenderar dig att kontakta FORs (Fritidsodlingens Riksorganisation) rådgivning, se www.for.se/tradgardsradgivning/

    Hoppas att du får fin odlingssäsong!
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent