japanskt gaffelolvon

Hej! Jag planterade ett japanskt gaffelolvon för 7-8 år sedan. Det fick snabbt någon svampsjukdom. Den överlever varje år (är finast på våren) men har aldrig blommat Det verkar som om svampsjukdomen överlever varje vinter... Är det någon ide att försöka flytta busken? Svampen går aldrig på något annat i närheten. mvh Christina

Kommentarer

  • Hallå
    Vet inte exakt vad det kan vara för svamp MEN testa till hösten att noggrant kratta ihop alla blad och kasta dem på tippen då svampsporer kan hänga kvar i vissnade löv.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent