Japansk lönn?

Hej.Jag hoppas att få hjälp med att hjälpa min pappa.För ett tag sedan(ngr år?) när han besökte Botaniska, såg han en buskliknande växt, som han blev mycket förtjust i. Han köpte/beställde därför senare en(någonstans...)till sin trädgård.Nu har den tyvärr dött och han skulle vilja skaffa en ny.Tyvärr kommer han inte ihåg vad den heter.Det han vet är:Den är japansk och det är en lönn, buskliknande, och vid detta tillfälle var den inte så stor, alltså inget träd.Bladen är små och trefärgade, möjligen grön, vit och röd.Han kommer också ihåg var den var planterad: skickar med en skärmbild från google-maps, där området är ungefär inringat.Vore fantastiskt bra om någon kunde hjälpa mig med detta.Tack på förhand.Anna

Kommentarer

  • Hej
    Den japanska lönn som jag tror ni avser är Acer palmatum 'Kagiri-nishiki'
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent