Jag mistänker att vi har fått rostgelé på våra enar.

Jag upptäckte idag att vi fått något som jag tror är rostgelé på våra enar och det är på många olika ställen. Det är en orange massa som ser ut som om någon har kräkts på grenarna.
Vad skall man göra åt det?

Kommentarer

  • Detta är fruktkroppar som kommer försvinna och inte påverka grenarna alltför mycket MEN däremot finns det risk att bladen på päronträd i närheten kan angripas allvarligt
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent