Inga vindruvor

Jag köpte en vinplanta för tolv år sedan som aldrig burit frukt. Det skulle vara en vit druva. Jag har andra i samma land (röda) och de bär frukt varje år. Det blir mycket blad och många rankor men inga klasar.

Karin Bäcklund

Kommentarer

  • Hej!
    Pröva att gödsla mindre - alltför mycket kväve kan ibland leda till att det bara blir vegetativ tillväxt. Alternativt att använda gödselmedel som innehåller fosfor och kalium, inte kväve.
    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare