Identifiering av växt

Vi har fått en växt i vår trädgård som vi inte förstår vad det är och är oroliga för. Se bilaga. Den liknar cannabis men den ska ju vara  ettårig och den här återkommer varje år -hittills utan att blomma.

Kommentarer

  • Hej Lars Åke,
    Du behöver inte vara orolig, ingen Cannabis, utan en julros, släktet Helleborus, som blommar på vårvintern (blommans syns på bild 3) men har blad som står kvar länge under sommaren. Bild 2 visar en funkia, släktet Hosta.

    Hälsningar
    Mats Havström

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent