identifiering av frö

Jag råkade finna ett väldigt stor frö (2cm i diameter)i en påse jag köpt med olika exotiska stenar/mineraler. Jag undrar nu fr a om någon kan identifiera detta frö? Och: Är det tillåtet att plantera det, eller är det något man ska låta bli? Hur stor kan växten bli?  Om ja: i kruka eller ute?/ Med vänlig hälsning, Jenny

Kommentarer

  • Hej Jenny,
    jag kan inte identifiera ditt frö om jag skulle behöva gissa: kanske en ärtväxt. Pröva att plantera det i en kruka inomhus (du får gärna skicka en bild på plantan sedan) och se vad som kommer upp.

     Vänliga hälsningar
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent