Idegran

Hej!
Jag har två stora idegranar 5-6 m höga, som växer i norrläge mellan två villor i Örgryte (antagligen Hicksii planterade på åttiotalet)
Behöver beskäras kraftigt på den sida, som vetter mot norr. När är bästa tiden för detta i Göteborg?
Mikroklimatet är ca två grader kallare på vintern än i centrala Göteborg.
Med vänlig hälsning
Michael Lindgren

Kommentarer

  • Hej!
    Maj eller september är bästa tidpunkterna för denna beskärning.
    Lycka till!
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare