Hur mår cypressen

Hej,
Jag letar efter ett proffs som kan bedöma måendet på vår cypress.
En kompis tipsade om att jag kan höra av mig till er.

Trädet har nu stått på tomten i ca 100 år om jag förstått det hela rätt.
Men den står på en solig plats, vilket cypresser inte tycker om?

Tycker den ser vissen ut. Vad tycker ni? Vad borde jag göra?

Kommentarer

  • Hej Pontus,

    Ledsen att din fråga blivit liggande. Ska man göra en seriös bedömning (jag tycker nog den ser ut att klara sig ganska fint) måste man vara på plats, och det är inget som ingår i vårt uppdrag. Så kontakta en seriös, ackrediterad trädspecialist/arborist så kan hen föreslå eventuella åtgärder.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent