Höstanemon sjukdom

Vår höstanemon som har stått på samma ställe i över 40 år har fått någon sjuka som gör att den vissnar ner stegvis (se bild)  Vad kan vi göra?

Kommentarer

  • Hej!
    Svårt att veta helt exakt men höstanemonen har troligen drabbats av någon svampsjukdom. Att gräva bort och slänga sjuka partier, fylla på med ny frisk jord och återplantera kan hjälpa. I värsta fall får man ta bort alltihop och odla något annat på platsen.
    Lycka till!
    Anna-Carin Ek Trädgårdsmästare - hortikultur