Hibiscus

Hur ska jag bäst klippa ned och plantera om min hibiscus. Den blommar med (o)jämna mellanrum men har ränt iväg på höjden, jag skulle vilja ha den rundare och "buskigare". Jag har tagit över den efter min mor som också älskade hibiscusar. Hon dog 2006 och jag vill gärna kunna glädja mig åt den ytterligare många år.
Vänlig hälsning
Kerstin
Kerstin Folkesson

Kommentarer

  • Hej!
    Det går ofta bra att klippa och forma vanliga hibiskusar till det utseendet man önskar, de tål oftast även hård beskärning. Klipp direkt över ett blad så det inte blir en liten tapp kvar. Plantera om på våren och gödsla under växtsäsongen.
    Roligt med ärvda växter - lycka till!

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare