Havtorn

Har 2 honplantor och en hanplant havtorn på min radhustomt, cirka 3 m från grannen och 7 m från huset. Köpt dem på växtvaruhuset i Östersund.
Behöver jag vara orolig för att dom ska sprida sig och ge många rotskott? Jorden är lerig och stenig runt om.
Haft dom i cirka 4 år. Bättre att flytta dom till min odlingslott? Går det bra att flytta?

Kommentarer

  • Hej
    Det kommer bli en del rotskott i direkt närheten av busken och håller man efter dem så brukar den inte vandra iväg någon längre sträcka och bli till ett problem
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent