Hanami - koi fiskar

Hej! Jag var och besökte botaniska idag och skulle vilja veta vem som släpper ut koi fiskarna i fontänen och om det bara var för idag?
För kände att omständigheterna var under all kritik för fiskarna, pga nedskräpning och dålig undervattens miljö över lag.

Kommentarer

  • Hej,

    Vi släpper ut och tar in fiskarna en gång per år. Det är Emges Koi som sköter detta på ett föredömligt sätt. Det finns även ett ny filter som renar vattnet. Det tas regelbundna prover och fiskarna mår prima. Det låg tyvärr 3 stycken pappersservetter på botten som inte hade tagits bort innan.

    Vänliga hälsningar,
    Agneta Green, kommunikatör