Hål i Björk

Hej!
Vi har en björk på vår tomt som är skadad ca 1,8m upp på stammen. Det är ett hål som är ca 5cm i diameter och kanske 30cm långt i stammen och har en lodrät riktning. Vid hålet kan det en gång suttit en gren som gått av för det är liksom en svullnad precis där. Det står alltid regnvatten i hålet som inte kommer ut och det finns väl risk för ruttnad? Vad kan vi göra för att åtgärda detta?

Mvh Mats

Kommentarer

  • Hej Mats,

    Det brukar alltid vara bättre att låta trädet vara, även om det visst finns risk för röta, men kontakta gärna en trädspecialist som kan titta på plats om det är ett särskilt viktigt träd.

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Tack för ert svar!

    Har ni tips på en trädspecialist i Kungsbacka där vi bor eller i omnejd?

    Mvh Mats
  • Tack för ert svar!

    Har ni tips på en trädspecialist i Kungsbacka där vi bor eller i omnejd?

    Mvh Mats
  • Hör dig för via lokalpress eller internet för att hitta trädexperter. Som offentlig förvaltning kan vi tyvärr inte rekommendera särskilda företagare.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent