Häck i oldingslåda

Hej!

Jag vill sätta en häck i odlinglådor på min takterrass. Jag undrar om det finns någon häcksort som överlever långsiktigt i odlingslådor och isf vilka dimensioner som krävs?
jon

Kommentarer

  • Hej!
    Att odla häck på en takterrass i odlingslådor låter svårt om den inte ligger väldigt skyddat. Det skulle i så fall vara en torktålig växt i tillräckligt stora kärl som ändå kommer att kräva mycket skötsel i ett blåsigt, gassigt och utsatt läge med ständig koll på vattning, så det är inget vi vill rekommendera.

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare