Gingkoträd vid Ostindiska huset

Hej! Det här är en fråga från Göteborgs stadsmuseum. Enligt uppgift så har vi ett ginkoträd på innergården, Ostindiska huset. Däremot verkar ingen längre veta riktigt varifrån eller varför. Gården revs och byggdes upp igen 1993-1996, så trädet måste ha planterats - eller återplanterats - efter det. Finns någon hos er som vet något om detta träds ursprung? / Hälsningar Håkan Strömberg. museipedagog

Kommentarer

  • Hej,

    Kul att ni är intresserade av träd. Jag misstänker att det var Park - och naturförvaltningen som skötte den gröna delen av ombyggnaden på 1990-talet.
    Låt mig kolla lite. vad har du för mailadress?