Gammal tilltygad lind. Vad göra?

Lind som finns i trädgård på ganska vindutsatt läge i Särö. Mycket mossa på stam och grenar och den är inte beskuren. I år tappar den löv. Det kan bero på torka under försommaren men också ålder och kanske lite för lite omvårdnad. Men vi vill absolut ha den kvar och undrar vad vi ska göra.
Med vänlig hälsning

Kerstin Jannerberg

Kommentarer

  • Hej
    Testa med att skala bort grässvålen under trädkronan, ta en grep och försiktigt luckra upp korden och luckra ner rikligt med kogödsel. vattna sedan rikligt och kontinuerligt. Testa detta då lindar brukar svara bra på att få en energiinjektion.

    /Henrik
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent