Gammal lind

Hej!
Vi har en vacker gammal lind som vårdträd. Min pappas morfar planterade den samma år som han byggde mangårdsbyggnaden 1880. Trädet är lite murket längst ner vid stammen. Jag är livrädd för att det ska blåsa ner på huset. Vad borde jag göra? Helst vill jag förstås ha det kvar om det är möjligt.
Mvh Inger

Kommentarer

  • Hej Inger,

    Kontakta en arborist med erfarenhet av vitalitetsbedömning av träd, som kan titta på plats så får du en bra bedömning.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent