Galanthus utställning

Jag har läst att ni under mars / april ska ha en utställning med olika snödroppar. Stämmer det?

Kommentarer

  • Hej,

    Under perioden 29 februari - 29 mars visar vi vår samling av vildinsamlade lök och knölväxter, bland annat snödroppar.De vackrast blommande exemplaren ställs ut i utställningshuset i växthusen och materialet byts hela tiden. En fantastisk utställning, missa inte.
  • Hej
    Tack för denna information.
    Tror det var i Hemträdgåtden, en utmärkt tidning och förening bakom tycker jag, som de talade om just snödropparna på er utställning.
    Jag och min man vill så gärna åka ner från Stockholm och se era snödroppar, så kan du tipsa mig om, när det är som bäst att komma till er?
    Bästa hälsningar Eva
  • Hej,

    Har tittat i de senaste numren av Hemträdgården men ser ingenting om snödroppar. Vill bara poängtera att snödroppar bara är en del av vår samling av lökväxter som visas. Av 60-70 krukor kanske det är 4 - 5 som är just snödroppar. Krukorna byts hela tiden för att det ska vara det allra bästa som visas upp. Men utställningen är som sagt fantastisk med alla olika blommande lökar och knölar