Fruktträd

Hej, jag har ett gammalt äppelträd, säkert 90 år gammalt men som syns av bilden dör det successivt under de senaste tio åren från norr till söder, gren efter gren tappar sin bark och torkar bort. Jag tror att sorten är Gyllenkroksastrakan, mycket goda och med riklig skörd. Finns det något jag kan göra för att bromsa upp döendet? Om inte ni vet, vart kan jag vända mig?

Kommentarer

  • Hej

    Har inga bilder att se - testa att skicka in bilderna igen

    Tack på förhand
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent
  • Hej igen
    Tack för bilden. Det är verkligen ett vackert gammalt träd, men det är dags att plantera ett nytt! Det finns inget som du kan göra förutom att ta bort döda grenar som riskerar att ramla ner. Träd som ser som det på bilden kan vara med i matchen många år till och ge bra med frukt men det finns inget att göra mot åldrandet utan njut av trädet och dess frukt och passa på att plantera en ny generation av Gyllenkrokastrakan.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent