Föryngra äppleträd

Vi vill minska volymen på kronan på några äldre äppleträd som vi har. Har ni något/några namn på bra trädgårdsfirmor som kan hjälpa oss med detta?

Vi har ett äldre äppleträd som är bevuxet med både mossa och lavar, hur påverkar
detta trädet? Skall vi försöka ta bort det? Och hur isåfall?

Kommentarer

  • Hej
    Mossor och lavar på äppelträd påverkar inte trädet negativt utan kan istället vara en plats för många smådjur att övervintra i.

    Beträffande trädgårdsfirmor som kan utföra beskärningsarbete så kan vi inte ge förslag utan jag rekommenderar att söka efter företag med goda vitsord på internet
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent