Flytta vintergrön liguster

Hej,

Min vintergröna ligusterhäck står lite utanför tomtgräns och jag måste flytta in den ca 70cm. Tänkte anlita en grävare att gräva ett dike på insida och sen lyfta in sektion för sektion med så mycket rötter som möjligt. Hur stor är chansen att lyckas och vilken månad är bäst?

Tack på förhand
Torbjörn

Kommentarer

  • Hej!
    Bäst är att utföra flytten snarast nu i oktober, satsa på ny bra planteringsjord och vattna efter plantering om jorden känns torr.

    Anna-Carin Ek Trädgårdsmästare - hortikultur