Fjäril - namn?

Jag såg idag en fjäril jag aldrig förut sett. Kroppen i orange/vit/blå med mindre vingar (ljusa) än en vanlig fjäril. Vet ni sorten? Jag har googlat men ej hittat den. Sett i blandskog norr om Stockholm. Tacksam för svar.   Sylvia

Kommentarer

  • Hej Sylvia,

    Ber om ursäkt för sent svar men vi går bet på frågan som egentligen hör hemma hos Naturhistoriska museet som är experter på insekter och andra djur. Vi är ju bäst på växter 😀