Exotisk växt

Hej! Undrar vad dessa sköna bladverk tillhör för växt? Vi fick med oss ngr frön från botaniska ön Madeira feb -20. Tacksam om svar kan ges. MVH Lisa och Kjell Lerum

Kommentarer

  • Hej det ser ut att vara Brachychiton acerifolius eller på svenska flamträd, det är ett vanligt förekommande prydnadsträd i södra Europa men kommer ursprungligen från Australien.

    Vänliga hälsningar,
    Åsa Krüger, botanist
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent