Eukalyptus

Hej
Jag fick en eucalyptus förra sommaren. Den stod mörkt, svalt och frostfri under vintern. I sommar flyttade vi ut krukan till växthuset igen. Nu är växten över 2,5 m hög. När och hur ska växten beskäras?
Mvh
Elisabeth

Kommentarer

  • Hej!
    Eucalyptus är inte speciellt känslig för beskärning. Om den är för skrymmande att hantera går det säkert bra att klippa in redan nu, annars kan ni vänta till tex februari. Ni kan välja att behålla en naturligare form eller formklippa lite vilket som önskas.
    Lycka till!

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare