Eranthis

Jeg har i mange år samlet på planter og min samling kan ses på min hjemmeside www.kalle-k.dk
En af de slægter jeg samler på er Eranthis, men mangler 3 arter i min samling og vil spørge om GBH kan hjælpe mig? Det drejer sig om Eranthis albiflora, Eranthis sibirica og Eranthis lobolata.
Jeg samler også på andre løgvægster f.eks. Fritillaria, hvordan får jeg en salgsliste fra jer?

Venlig Hilsen
Karl Kristensen
Engkærbro 4 Stagstrup
7752 Snedsted
Danmark
Karl Kristensen

Kommentarer

  • Hej Kalle,

    Det ser ut att vara en fantastisk trädgård som du har!

    Tyvärr har vi i de flesta fall ingen möjlighet att dela material ur våra samlingar annat än för vetenskapliga ändamål och då endast med andra institutioner som arbetar på liknande sätt.

    Hoppas du får tag på det du söker från betrodda kommersiella källor!

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent