Ekar

Jag har 11 ekar på min tomt i Påvelund. En av dessa ekar är en riktig Sparbanksek.
Hur kan jag bestämma åldern på denna ek och mina övriga ekar.

Kommentarer

  • Hej
    Det enklaste knepet att bestämma ålder på träd (ifall de inte är ihåliga, eller ruttna i mitten av stammen) är att med en årsringsborr borra sig in i stammen till dess mitt och därefter räkna årsringar.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent